Ενημέρωση Ώρα για συμπληρώματα

Προβιοτικές τροφές και συμπληρώματα

Προβιοτικές τροφές και συμπληρώματα

Τι γνωρίζετε για το μικροβιακό μας περιβάλλον;

Ο άνθρωπος έχει στο σώμα του 10 ΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ βακτήρια παρά ανθρώπινα κύτταρα.

Η επιστήμη έχει εξετάσει από κοντά περίπου ένα 1% όλων αυτών των βακτηρίων. Συνεπώς δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα για το 99% του βακτηριακού κόσμου.

Τα περισσότερα βακτήρια είναι ΚΑΛΑ (ιθαγενή) βακτήρια και συμβάλλουν σημαντικά στο μεταβολισμό, στην πέψη, στο ανοσοποιητικό αλλά και στην παραγωγή ενζύμων και ορμονών (άρα και στην ψυχολογία, στη συμπεριφορά και στα συναισθήματά μας).

Στη δική μας εποχή όμως έχουμε απομακρυνθεί πολύ από τις «ρίζες» του ανθρώπου: ζούμε σε πολύ καθαρά περιβάλλοντα, τα σπίτια μας έχουν συνθετικές μπογιές, χαλιά και υφάσματα. Τα ρούχα μας περιέχουν συχνά συνθετικά. Οι τροφές μας είναι επεξεργασμένες, τα προϊόντα περιποίησης είναι κάθε άλλο παρά αγνά. Τα απορρυπαντικά είναι χημικά, ειδικά η χλωρίνη που δημιουργεί ανθυγιεινέστατο περιβάλλον και σκοτώνει τεράστιο αριθμό καλών βακτηρίων, δυσχεραίνοντας την ανοσότητά μας.

Ας δούμε τί μπορούμε να τρώμε για να ωφελήσουμε το μικροβιακό μας πλούτο:

  1. Κατσικίσιο ή πρόβειο παραδοσιακό γιαούρτι
  2. Σοκολάτα υγείας
  3. Φρέσκος αρακάς
  4. Κεφίρ
  5. Μηλόξυδο (π.χ. στη σαλάτα) και άλλα ξύδια
  6. Τουρσιά όλων των ειδών, όχι μόνο αγγουράκι
  7. Μη παστεριωμένα τυριά
  8. Ελιές σε άλμη
  9. Ψάρια σε άλμη
  10. Ξινολάχανο (σάουερκραουτ)
  11. Κρασί και μπίρα για τους ενήλικες

Άλλες γνωστές προβιοτικές τροφές όπως μίζο, κομπούτσα, νάττο, κίμτσι, κβας
εξίσου είναι ωφέλιμες.

Μπορείτε να πάρετε προβιοτικά απλώς ενισχυτικά για 2-3 μήνες.

Επιλέξετε σκευάσματα με πολλά διαφορετικά στελέχη, όχι μόνο ένα είδος. Καλό είναι να μην παίρνετε συνέχεια το ίδιο προβιοτικό σκεύασμα – θυμηθείτε, είναι βακτήρια που πολλαπλασιάζονται στον εντερικό σωλήνα και συντηρούνται με καλή διατροφή.

Οπότε μπορείτε μετά από 4-6 εβδομάδες σε ένα σκεύασμα να περάσετε σε άλλο ώστε να αυξήσετε την ποικιλία των καλών βακτηρίων που εισάγετε!